Podsumowanie I tygodnia praktyk zawodowych we Włoszech w ramach Programu Erasmus+ (17.10.2022 – 21.10.2022)
Od 17 października 2022 roku 30 uczniów z naszej szkoły realizuje zagraniczne praktyki zawodowe w ramach projektu nr 2022-1-PL01-KA121-VET-000056135 dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej, który jest realizowany we współpracy z włoską organizacją Futuro e Progresso Associazione di promozione sociale. Młodzież ma możliwość zdobywania doświadczeń, wiedzy i umiejętności pracując u włoskich pracodawców z regionu Veneto.
Pierwszego dnia uczniowie przeszli szkolenie BHP, zapoznali się ze stanowiskami pracy jak i całymi zakładami. Mieli również okazję poznać swoich współpracowników, a także regulamin miejsca noclegowego. Następnie rozpoczęli wykonywanie konkretnych zadań praktycznych.
Techniki Fotografii i multimediów przez całe 5 dni rozwijali swoją wiedzę i umiejętności w zakresie fotografii wykonując zlecenia fotograficzne i utrwalając swoje możliwości w zakresie różnych technik fotograficznych. Nauczyli się oni ciekawej techniki malowania światłem, wykonywali zdjęcie portretowe i plenerowe, w zależności od zleconego zadania. Fotografowali martwą naturę, a także wydarzenia kulturalne. Zrobione przez siebie zdjęcia poddawali potrzebnej obróbce.
Technicy Informatycy wykonywali zadania z zakresu serwisowania sprzętu komputerowego, a także czynności montażowych. Zapoznali się z różnymi językami programowania, które następnie wykorzystali do realizacji zleconych zadań praktycznych. Projektowali strony internetowe, a także poznawali lepiej program Excel wykorzystując go do realizacji swoich obowiązków. Ważnymi czynnościami było również projektowanie i administrowanie sieciami komputerowymi.
Technicy Ekonomiści zajmowali się analizą danych z wykorzystaniem MS Excel, tworzyli także bazy danych i konfigurowali je w zależności od potrzeb i wymagań klienta. Wykonywali również zadania z zakresu dokumentowanie i ewidencjonowania zdarzeń gospodarczych w bazie danych.
Technicy Analitycy w czasie swoich praktyk zawodowych przeprowadzili różnego rodzaju analizy, w zależności od zleconego im zadania. Wykonywali także ocenę jakości surowców, półproduktów, produktów i materiałów pomocniczych na podstawie wyników analiz. Przygotowywali próbki do analiz, które następnie wykonywali.
W wolnym czasie młodzież korzysta z atrakcji hotelowych, a także z wycieczek i animacji czasu wolnego realizowanych w ramach programu edukacyjno-kulturowego. Spacery po urokliwej miejscowości Abano Terme, zajęcie z języka włoskiego czy kąpiele w basenie termalnym to ich część. Najciekawszym jednak elementem realizowanym w środę była wycieczka do Padwy, gdzie młodzież miała okazję podziwiać główne zabytki tego pięknego i urokliwego miasta. Bazylikę Świętego Antoniego, Uniwersytet Padewski, Pallazo della Ragione czy Pratto della Valle to miejsca, które chyba wszystkim przypadły do gustu.
Projekt nr 2022-1-PL01-KA121-VET-000056135, realizowany przez Zespół Szkół im. Jadwigi Grodzkiej w Łęczycy, w ramach Akredytacji Erasmusa nr 2021-1-PL01-KA120-VET-000045508, sektor Kształcenie i szkolenie zawodowe.