Zespół Szkół im. Jadwigi Grodzkiej w Łęczycy
Aleksandra Wasiak  28 października 2024  08:00 

Greckie praktyki – 20.10 – 25.10.2024 (Tydzień 1)

Greckie praktyki – Projekt nr 2024-1-PL01-KA121-VET-000196437

Kalimera!

Uczniowie Zespołu Szkół im. Jadwigi Grodzkiej w Łęczycy rozpoczęły swoje zagraniczne praktyki w Grecji. Grupa 28 uczniów wyjechała na staż zagraniczny w ramach projektu nr 2024-1-PL01-KA121-VET-VET-000196437 realizowanego na zasadach Programu Erasmus+ 🇪🇺 w sektorze: Kształcenie i szkolenia zawodowe.

W niedzielę, 20 października, dojechaliśmy do hotelu Poseidon Palace w miejscowości Leptokarya. Po zakwaterowaniu, obiedzie, wycieczce po okolicy i krótkim odpoczynku uczniowie uczestniczyli w spotkaniu informacyjnym, na którym dowiedzieli się o najważniejszych zasadach praktyk oraz regułach panujących w hotelu. Później odbyły się istotne szkolenia z zakresu BHP oraz pierwszej pomocy. Za naszymi uczniami już pierwszy tydzień praktyk w Grecji, podczas których mieli okazję nauczyć się nowych umiejętności.

Technicy analitycy dowiedzieli się w minionym tygodniu, w jaki sposób zorganizować swoje stanowisko pracy laboratoryjnej oraz stosować przepisy BHP. Poznali również najważniejsze zasady ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska w branży chemicznej. Przeprowadzili analizę zgodności jakości surowców z dokumentacją technologiczną oraz wykonywali ocenę jakości surowców, półproduktów, produktów i materiałów pomocniczych na podstawie wyników analiz. Nie zabrakło również informacji o tym, jak przygotować próbki wody, ścieków, powietrza i gleby do badań fizykochemicznych, a także jak przeprowadzić ich ocenę na podstawie otrzymanych wyników badań.

W tym samym czasie, technicy informatycy, zapoznali się ze strukturą organizacyjną przedsiębiorstwa ze szczególnym uwzględnieniem jednostek systemów komputerowych, sieci i telekomunikacji, grafiki i multimediów, czy programowania. Dowiedzieli się również jak przygotować stanowisko komputerowe, montażowe, a także jak serwisować sprzęt komputerowy. W kolejnych dniach, dowiedzieli się jak tworzyć oprogramowanie oraz porównywali podstawy programowania w kilku językach. Nie zabrakło również informacji o programowaniu obiektowym, na przykładzie MS Excel i języka VBA. Dowiedzieli się również o tym, jak administrować siecią komputerową, tworzyć instalację strukturalną, montować szafę rakową, zaciskać przewody sieciowe, czy testować i usuwać problemy w sieci strukturalnej.

Podczas tygodnia swoich praktyk, technicy fotografii i multimediów dowiedzieli się o działalności usługowej zakładów fotograficznych, poznali podstawy fotografii, takie jak: optyka fotograficzna, czy głębia ostrości. Dowiedzieli się więcej o czasie naświetlania, podstawach fotometrii oraz materiałoznawstwie fotograficznym. Poznali również jak synchronizować migawkę z lampą błyskową. Nie zabrakło informacji o sygnałach analogowych i cyfrowych oraz przetwarzaniu analogowo-cyfrowym. Dowiedzieli się o ponownym próbkowaniu przy zmianie rozdzielczości obrazu, skanowaniu obrazów, parametrach skanerów i ustawieniach skanowania. Uczniowie poznali również dokładną budowę aparatu fotograficznego, obiektywy i sprzęt oświetleniowy. Zajęcia były również prowadzone w plenerze, gdzie uczniowie mieli okazję robić zdjęcia portretowe oraz martwej natury.

Technicy ekonomiści poznali dokumentację przedsiębiorstw oraz programy analizy danych. W ciągu minionego tygodnia wykonywali proste analizy przy pomocy MS Excel oraz przy pomocy tabel przestawnych. Poznali również programy bazodanowe oraz tworzyli bazy danych. Zajmowali się również dokumentowaniem i ewidencjonowaniem zdarzeń gospodarczych w bazie danych.

W tym tygodniu także rozpoczęliśmy nasz program kulturowy. Wybraliśmy się do Zamku w Platamonas, gdzie mogliśmy podziwiać przepiękne widoki na region Pieria, a także Morze Egejskie. Zamek został zbudowany w stylu bizantyjskim na starożytnym mieście Heraklion w X wieku. Miejsce to zawsze miało znaczenie strategiczne. Od czasów starożytnych biegł tędy transport lądowy łączący północną i południową Grecję. W pobliżu znajduje się wąwóz Tembi, tworzący naturalną granicę pomiędzy dwoma regionami: Macedonią i Tesalią. Z kolei od strony morza twierdza kontrolowała szlak morski. Zamek na przestrzeni wieków był przekazywany z rąk do rąk, zamieszkały głównie przez lokalnych żołnierzy.
Obecnie w murach twierdzy odbywają się koncerty i liczne występy podczas festiwalu olimpijskiego w sierpniu. Festiwal olimpijski jest największym i najważniejszym wydarzeniem kulturalnym tego regionu.
Następnie udaliśmy się do portu w Platamonas, gdzie mieliśmy chwilę czasu wolnego na spacer i podziwianie przycumowanych łódek.

Za nami tydzień pełen wrażeń, a przed nami kolejny z ciekawymi doświadczeniami, które czekają na naszych uczniów.
Projekt nr 2024-1-PL01-KA121-VET-000196437, realizowany przez Zespół Szkół im. Jadwigi Grodzkiej w Łęczycy, w ramach Akredytacji Erasmusa nr 2021-1-PL01-KA120-VET-000045508, Program Erasmus +, sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe.

Praktyki w Grecji Praktyki w Grecji Praktyki w Grecji
Praktyki w Grecji Praktyki w Grecji Praktyki w Grecji
Praktyki w Grecji Praktyki w Grecji Praktyki w Grecji
Praktyki w Grecji Praktyki w Grecji Praktyki w Grecji
Praktyki w Grecji Praktyki w Grecji Praktyki w Grecji
Praktyki w Grecji Praktyki w Grecji Praktyki w Grecji
Praktyki w Grecji Praktyki w Grecji Praktyki w Grecji
Praktyki w Grecji Praktyki w Grecji Praktyki w Grecji